Presun na zaciatok webstránky
24.7.2024

Ako vznikala vizuálna identita MNA a kto za ňou stojí

Projekt Mestskej nájomnej agentúry bol v máji predstavený verejnosti, čo sprevádzalo predovšetkým spustenie webu či komunikácie na sociálnych sieťach. Fungovanie MNA je reflektované aj v našej vizuálnej identite. Prečítajte si, ako vznikala.

Spolupráca dvoch nových mestských organizácií

Celý proces sa začal koncom roka 2023 stretnutím so zástupkyňami a zástupcami marketingového oddelenia Bratislavského centra služieb (BCS). O polroka sme plánovali predstaviť Mestskú nájomnú agentúru verejnosti a spustiť prenajímanie bytov v spolupráci s majiteľmi a majiteľkami bratislavských bytov. K našej práci pristupujeme zodpovedne, a preto nám pomocná ruka v oblasti komunikácie padla veľmi vhod.

Počas stretnutia sme sa utvrdili v tom, že komunikáciu zveríme do rúk odborníčkam a odborníkom z BCS, na ktorého čele stojí riaditeľka Tatiana Kyselová. Tak ako koncept mestskej nájomnej agentúry, aj centrum zdieľaných služieb je na Slovensku novinkou, ktorá v zahraničí úspešne funguje. Našu spoluprácu s BCS odštartovala tvorba loga a celkovej vizuálnej identity MNA.

Citlivý prístup ku komunikácii

Rodiny, ktorým pomáhame na ceste k dostupnému bývaniu, sa nachádzajú v mimoriadne zraniteľnej situácii. Záležalo nám na tom, aby túto skutočnosť reflektovala aj naša komunikácia. Chceli sme sa predovšetkým vyhnúť prístupu, ktorý sa zvykne označovať ako „poverty porn“ – teda využívaniu nepriaznivej životnej situácie konkrétnych ľudí slúžiacemu na lacné vyvolávanie emócií. V BCS nás však ubezpečili, že nebude problém uchopiť to inak. Chceme o MNA hovoriť s rešpektom voči ľuďom, ktorých sprevádzame k samostatnému bývaniu, bez nutnosti zverejňovať konkrétne príbehy.

Na ďalšom stretnutí nám odborníci z marketingového oddelenia BCS predstavili štyri návrhy loga.

Po následnej diskusii vo vnútri MNA a Bratislavskej organizácie bývania sme si vybrali to, ktoré najlepšie zhmotňuje hodnoty našej organizácie.

na obrazku explikacia loga mestska najomna agentura, pismeno n ako most, pismeno m ako rodiny v bytovej nudzi a pismeno a ako strecha nad hlavoua

Okrem samotného loga sme ocenili aj citlivo zvolené farby a prácu s ručne vyrobenými ilustráciami, ktoré nám v budúcej komunikácii pomôžu vyhnúť sa zobrazovaniu konkrétnych ľudí.

Po návrhu vizuálnej identity nasledovala tvorba webu a ďalších výstupov, ktoré nám pomohli predstaviť MNA verejnosti, pričom vyvrcholením tejto snahy bola spoločná tlačová konferencia aj s partnermi MNA.

V spolupráci s BCS pokračujeme aj naďalej, keďže je pre nás tento typ podpory ideálnou odpoveďou na výzvy, ktorým čelíme. Vďaka expertíze ľudí z BCS je kvalita výstupov vyššia, ako keby sme si ich zastrešovali sami, a cena za prácu je pre mesto efektívnejšia v porovnaní s tou od externých dodávateľov.

Prečítajte si viac